Minggu, 20 November 2011

DOA PAGI INI

Ya Rabb,
Sekiranya suamiku ini adalah Pilihan-Mu,
Berilah aku kekuatan dan keyakinan untuk terus bersamanya.

Sekiranya suamiku ini adalah suami yg akan membimbing tanganku di Jalan-Mu,
Karuniakanlah aku sifat kasih dan ridha atas segala perbuatannya.

Sekiranya suamiku ini adalah calon penghuni Surga-MU, Limpahkanlah aku dengan sifat tunduk dan tawadhu akan segala perintahnya.

Sekiranya suamiku ini adalah yang terbaik untukku di Dunia-Mu, Peliharalah tingkah lakuku serta kata-kataku dari menyakitkan perasaannya.

Sekiranya suamiku ini jodoh yang di Rahmati oleh-Mu,
Berilah aku kesabaran untuk menghadapi segala sifatnya.

Sekiranya suamiku tergoda dengan keindahan dunia-Mu, Limpahkanlah aku kesabaran untuk terus membimbingnya.

Sekiranya suamiku tunduk terhadap nafsu yang melalaikan, Karuniakanlah aku kekuatan-Mu untuk aku memperbaiki keadaanya.

Sekiranya suamiku mencintai kesesatan,
Mohon pandulah aku untuk menarik dirinya keluar dari keterlenaanya.

Ya Rabb,
Kau yang Maha Mengetahui apa yang terbaik untukku.
Kau juga yang Maha Mengampuni segala kehilafanku. Sekiranya aku salah berbuat keputusan, Bimbinglah aku ke jalan yang Engkau Ridhoi.

Sekiranya aku lalai dalam tanggungjawabku sebagai isteri, Kau hukumlah aku didunia tetapi bukan diakhirat-Mu.

Sekiranya aku ingkar dan durhaka, Berilah aku petunjukMu kearah Rahmat-Mu.

Ya Rabb,
Sesungguhnya aku lemah tanpa Petunjuk-Mu. Aku buta tanpa Bimbingan-Mu. Aku cacat tanpa Hidayah-Mu. Aku hina tanpa Rahmat-Mu.

Ya Rabb,
Kuatkan hati dan semangatku.
Tabahkan aku menghadapi segala cobaan-Mu.
Jadikanlah aku istri yang selalu dapat menyenangkan suami.
Bukakanlah hatiku untuk menghayati agama-Mu.
Bimbinglah aku menjadi istri yang Solehah.
Selamatkanlah hidupku di dunia ini dan di akherat kelak.

Amin ...

Tidak ada komentar:

Posting Komentar